Uczę innych – dbam o siebie

Polecamy cykl webinariów i artykułów w ramach inicjatywy pod nazwą „Uczę innych – dbam o siebie”, której celem jest wsparcie nauczycieli.

Dobre samopoczucie nauczycieli jest w edukacji kluczowe, niezależnie czy prowadzona jest zdalnie czy tradycyjnie. Warto, aby potrafili dbać o siebie, bo nauczyciel, który dobrze się czuje, chętniej rozwija swoje kompetencje oraz dba o rozwój kompetencji uczniów. Pod koniec listopada 2020 r. Głos Nauczycielski zapytał nauczycieli o problemy, z jakimi się borykają, zwłaszcza w czasie zdalnej edukacji. W odpowiedziach najczęściej przewijały się problemy z motywowaniem uczniów oraz radzeniem sobie ze stresem i dbaniem o siebie.

Dlatego Głos razem z Fundacją Orange, w ramach projektu „Lekcja: Enter”, podjął działania, których celem jest wsparcie nauczycieli w tych aspektach. W ramach wspólnej inicjatywy pod nazwą „Uczę innych – dbam o siebie”, od grudnia 2020 r. na łamach Głosu Nauczycielskiego  można znaleźć cykl publikacji, natomiast na Facebooku odbywają się otwarte webinaria dla nauczycieli (są transmitowane na profilu facebookowym GN – www.facebook.com/GlosNauczycielski).

Więcej informacji o akcji, linki do webinarów i materiały są dostępne TUTAJ.

ZOBACZ TEŻ INNE PUBLIKACJE GŁOSU:

  • Stres, stany depresyjne, przemęczenie. Cena zdalnej edukacji jest wysoka – czytaj więcej
  • Prof. Jacek Pyżalski: Troska o zdrowie psychiczne nauczycieli jest troską o zdrowie psychiczne uczniów – czytaj więcej
  • Marcin Zaród, nauczyciel języka angielskiego i wychowania fizycznego z Tarnowa, Nauczyciel Roku 2013: Najważniejsze jest zrozumienie, że dbanie o siebie jest naszym prawem, a nie przywilejem – czytaj więcej
  • Tomasz Majewski, psycholog i terapeuta:  Z psychologicznego i praktycznego punktu widzenia podstawowym „narzędziem” w pracy nauczyciela jest on sam. On sam dlatego, że pracuje swoją „głową”, wykorzystuje swoją wiedzę, emocje. Im bardziej nauczyciel potrafi zadbać o samego siebie, im bardziej potrafi w trakcie pandemii zadbać o równowagę w swoim życiu, równowagę między pracą a życiem osobistym, równowagę między rolami w których występuje (nauczyciela, partnera, rodzica), tym większa jest jego odporność psychiczna – czytaj więcej
  • Monika Eilmes-Glegoła:Wsłuchujemy się w potrzeby nauczycieli – to ważne, szczególnie w czasie pandemii. Świat się zmienia, staje się on coraz bardziej cyfrowy i widzimy potrzebę zmian w tym kierunku również w polskiej edukacji, edukacji jako bardzo ważnego aspektu naszego życia. Chcemy pomagać nauczycielom korzystać z  cyfrowego świata, doradzać, jak przeprowadzać lekcje wykorzystując różne platformy, aplikacje i portale edukacyjne – czytaj więcej
  • Agnieszka Turska-Majewska, psycholog, trener i terapeuta: Kluczowe wydaje się, abyśmy zmienili to pytanie z: „jak uczniów zmotywować” na: „co uczniów motywuje?”. Jeśli nauczyciel czy rodzic pochyli się nad takim pytaniem i znajdzie odpowiedzi, to tym samym uzyska rozwiązania. Dzieci motywują zbudowane relacje. Dlatego tak ważne jest, aby lekcje online zawierały w sobie elementy integracji  – czytaj więcej



KATEGORIE

COVID-19Edukacja włączającaFilmyInterweniujemyOgólne informacjeReformyStatus zawodowyStatus zawodowy,ZNP w mediach

NAJNOWSZE WPISY

20.09.2021

ZNP: Jutro, 21.09 rozmawiamy z MEiN
Czytaj więcej

06.09.2021

Konferencja prasowa (6.09): Płace nauczycieli i braki kadrowe
Czytaj więcej

02.09.2021

Nauczyciel Roku i Nauczyciel Jutr@ – to już ostatni dzwonek na zgłoszenia (do 10 września)
Czytaj więcej

30.08.2021

Życzenia i list z okazji rozpoczęcia roku szkolnego 2021/2022
Czytaj więcej

30.08.2021

Akcja społeczna “Wolna szkoła”
Czytaj więcej

Zapoznałem się z polityką przetwarzania danych osobowych.