Nasz patronat. „Filip” na motywach powieści Leopolda Tyrmanda – już od 3 marca w kinach!
Akcja filmu toczy się w czasie II wojny światowej. Ale nie jest to typowa wojenna opowieść o bohaterstwie i martyrologii, jakich wiele na małym i dużym ekranie. Tytułowy Filip to 23-letni kelner, który ukrywa swoją prawdziwa tożsamość, by przeżyć. Jego rodzina zginęła w getcie, lecz on sam udając Francuza pracuje w ekskluzywnym hotelu i obsługuje Niemców. Historia Filipa może być pretekstem do rozmowy z uczniami m.in. o postawach i wartościach, wyborach moralnych, o tym kto jest bohaterem, a kto antybohaterem.
Producent filmu podkreśla, że historia Filipa może być pretekstem do rozmowy z uczniami m.in. o postawach i wartościach, wyborach moralnych, o tym kto jest bohaterem, a kto antybohaterem.
Scenariusz lekcji
“Moja hierarchia wartości”, autorka: dr Joanna Zabłocka-Skorek – filmoznawczyni, edukatorka, trenerka, prezeska Fundacji Rozwoju Kompetencji Medialnych i Społecznych „Kino Szkoła”
d2f3d0e73f094ab2a726a237ab0aaacf.pdf (tvp.pl)
Scenariusz lekcji
“Wojenny eskapizm – próba ucieczki przed okrucieństwem wojny” opracowała dr Ewa M.Walewska – edukatorka Interdyscyplinarnego Programu Edukacji Medialnej i Społecznej „Kino Szkoła”
5afef3b9e980484da3dbee387655a687.pdf (tvp.pl)
Materiały edukacyjne: