24 marca zapraszamy na webinar dla nauczycieli pt. Radykalizacja zachowań i poglądów – jak rozpoznawać, jak reagować?
Obserwujemy w ostatnich miesiącach, że pandemia w sposób niezwykle skuteczny przyczynia się do radykalizacji postaw oraz ulegania dezinformacjom i zmanipulowanym treściom. Szczególnie narażone są na te zjawiska dzieci i młodzież. Zdalne nauczanie spowodowało, że korzystając nadmiarowo z internetu napotykają w sieci obrazy i informacje, z którymi nie są nauczone sobie radzić, często więc im ulegają i przejmują zaobserwowane postawy i zachowania. Nasza inicjatywa chce pokazać nauczycielkom i nauczycielom te zagrożenia, jak je rozpoznawać zarówno w sieci oraz wśród uczniów w szkole, jak reagować i gdzie szukać rozwiązań.
- Pierwszy z cyklu webinar odbędzie się 24 marca o godz. 17.00:
- Jak pandemia sprzyja radykalizacji młodzieży? Radykalizacja zachowań i poglądów – jak rozpoznawać, jak reagować?
Partner: Instytut Bezpieczeństwa Społecznego
UWAGA! Webinar będzie otwarty dla wszystkich chętnych. Wystarczy wejść w podany link i wpisać jedynie swoje imię oraz miejscowość, to własnie pod tym linkiem będzie transmisja: https://app.livewebinar.com/534-768-141
W czasie spotkania będziemy mówić o tym, że:
– nauczyciele są tzw. „first line practitioners” w temacie rozpoznania i wczesnego przeciwdziałania radykalizacji, dlatego tak ważne jest podnoszenie ich kompetencji w tym zakresie;
– nauka krytycznego myślenia, dialog jako kompetencja, non violent communication, nauka czytania mediów – to tylko podstawowe elementy wczesnej prewencji radykalizacji, które mogą być w zasobach szkoły i nauczycieli;
– nauczyciele muszą otrzymywać wsparcie władz samorządowych i Policji w systemowym odpowiadaniu na proces radykalizacji młodzieży – ale mogą też inspirować rozwiązania społecznościach lokalnych.
Partner: Fundacja Orange
Partnerem jest Głos Nauczycielski, a partnerami merytorycznymi poszczególnych webinarów są Instytut Bezpieczeństwa Społecznego, Fundacja Orange oraz Fundacja Centrum im. prof. Bronisława Geremka.