Protest włoski od 15 października

Nauczyciele chcą kontynuować akcję protestacyjną w formie protestu włoskiego. W ankiecie ZNP opowiedzieli się za „niewykonywaniem pozastatutowych zadań w swojej szkole, przedszkolu lub placówce”.

We wrześniu Związek Nauczycielstwa Polskiego przeprowadził wśród pracowników wszystkich typów szkół, placówek oświatowych i przedszkoli będących i niebędących członkami związku „Kwestionariusz badawczy ZNP”. Anonimową ankietę w formie papierowej wypełniło 227 567 osób.

Ankieta ZNP zawierała pytania dotyczące oceny kondycji polskiego systemu oświaty, protestu i udziału w preferowanej formie akcji protestacyjnej.

Z ankiety wynika, że respondenci oceniają kondycję polskiego systemu edukacji na trójkę. Tak odpowiedziało 47% respondentów – 107 959 osób. „Jak ogólnie ocenia Pan/Pani kondycję polskiego systemu edukacji? (w skali 1-5, gdzie 1 oznacza „zdecydowanie źle” a 5 „zdecydowanie dobrze”)”

1 / 44 972            2/ 59 737             3/ 107 959           4/ 12 937             5/ 1 962

19,8%               26,3%                  47,4%                   5,7%                     0,8%

Na pytanie „Jakim postulatem w pierwszej kolejności powinno zająć się ministerstwo edukacji” (dwie możliwe odpowiedzi do wyboru), ankietowani odpowiedzieli, że przede wszystkim:

podniesieniem wynagrodzeń nauczycieli,

zmniejszeniem biurokracji.

Zapytaliśmy także o kontynuację protestu, a w przypadku odpowiedzi twierdzącej o udział w akcji protestacyjnej. Zdaniem prawie co drugiego respondenta działania protestacyjne powinny być kontynuowane. Na pytanie „Jaka jest Pana/Pani opinia na temat działań protestacyjnych w oświacie?” 47,3% respondentów odpowiedziało, że „działania protestacyjne powinny być kontynuowane”.

Zapytaliśmy także o udział w preferowanej formie protestu. Na pytanie „W jakiej formie protestu zdecydowałby/zdecydowałaby się Pan/Pani wziąć udział?” ponad połowa ankietowanych wskazała na protest włoski. Odpowiedzi na to pytanie kształtują się następująco:

– za wznowieniem strajku ogólnopolskiego odpowiedziało się 18,6% respondentów,

– za udziałem w manifestacjach – 22,3%,

za niewykonywaniem pozastatutowych zadań w swojej szkole/przedszkolu/placówce – 55,3%

– za inną formą protestu – 3,8%.

W oparciu o wyniku ankiety, wczoraj (1.10) Prezydium ZG ZNP zdecydowało o rozpoczęciu protestu włoskiego od 15 października br.

Polecamy materiał TVN24.

Podziel się na:

POWIĄZANE WPISY

25.07.2024

Zaproszenie do składania ofert na usługi w ramach projektu „Dialog PLUS – wzmocnienie potencjału partnerów społecznych w procesie monitorowania i stanowienia prawa”

ZAPYTANIE OFERTOWE NR ZNP/02/2024/DP/4.3 W związku z realizacją projektu pn: „Dialog PLUS – wzmocnienie...

Czytaj więcej

23.07.2024

Zaproszenie do składania ofert na usługi szkoleniowe w ramach projektu „Dialog PLUS – wzmocnienie potencjału partnerów społecznych w procesie monitorowania i stanowienia prawa”

ZAPYTANIE OFERTOWE NR ZNP/01/2024/DP/4.3 W związku z realizacją projektu pn: „Dialog PLUS – wzmocnienie...

Czytaj więcej



KATEGORIE

COVID-19Edukacja włączającaFilmyInterweniujemyOgólne informacjeProtestReformyStatus zawodowyStatus zawodowy,ZniżkiZNP w mediachдопомагаємо вчителям

NAJNOWSZE WPISY

27.05.2024

Nauczyciel Roku 2024 i Nauczyciel Jutr@. Można już zgłaszać kandydatów!
Czytaj więcej

13.12.2022

Edukacja jest najważniejsza – nasze rekomendacje
Czytaj więcej

25.07.2024

Zaproszenie do składania ofert na usługi w ramach projektu „Dialog PLUS – wzmocnienie potencjału partnerów społecznych w procesie monitorowania i stanowienia prawa”
Czytaj więcej

23.07.2024

Zaproszenie do składania ofert na usługi szkoleniowe w ramach projektu „Dialog PLUS – wzmocnienie potencjału partnerów społecznych w procesie monitorowania i stanowienia prawa”
Czytaj więcej

18.07.2024

Nauczyciele klas I-III otrzymają laptopy. Wnioskował o to ZNP!
Czytaj więcej

17.07.2024

VIDEO: Pierwsze spotkanie grupy roboczej ds. kwalifikacji, kształcenia i doskonalenia nauczycieli
Czytaj więcej

17.07.2024

VIDEO: Pierwsze spotkanie grupy roboczej ds. awansu i oceny pracy nauczycieli
Czytaj więcej