Ocena pracy nauczycieli w szkołach artystycznych

24 sierpnia w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Departamencie Szkolnictwa Artystycznego i Edukacji Kulturalnej) odbyło się spotkanie uzgodnieniowe dotyczące projektu rozporządzenia MKiDN w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania odwoławczego, z udziałem przedstawicieli ZNP.

Przedstawiciele ZNP podtrzymali negatywną opinię do ww. projektu wyrażoną w piśmie skierowanym do Ministerstwa 20 sierpnia br. W opinii związku nowa formuła oceny pracy nauczycieli i dyrektorów szkół nie wpłynie na poprawę jakości i efektywności pracy szkół i placówek, a także nie wpłynie pozytywnie na motywację nauczycieli do prawidłowego rozwoju.

Związek Nauczycielstwa Polskiego na każdym etapie prac nad nową formułą oceny pracy nauczycieli i dyrektorów szkół wyrażał zdecydowany sprzeciw wobec projektowanych regulacji. Po przyjęciu ich przez parlament, związek podejmował szereg działań w celu znowelizowania przepisów Karty Nauczyciela w zakresie oceny pracy. Z naszej inicjatywy w Sejmie miał był procedowany poselski projekt znoszący niekorzystne zapisy. Niestety, sejmowe komisje (z nieznanych nam przyczyn) nie podjęły nad nim prac. Mamy nadzieję, że tak się jednak stanie.

Podziel się na:

POWIĄZANE WPISY

19.11.2025

Sejmowa komisja za zmianami w rozliczaniu godzin ponadwymiarowych

– Przygotowaliśmy korzystną poprawkę o wyrównaniu od 1 września br., którą przejęła od nas i zgłosiła...

Czytaj więcej

14.11.2025

Konferencja naukowa z udziałem wiceministry edukacji i wiceministry nauki – zaproszenie dla mediów

17 listopada zapraszamy media na konferencję naukową nt. ruchu nauczycielskiego i pedagogicznego w Polsce, w której...

Czytaj więcej



KATEGORIE

COVID-19Edukacja włączającaFilmyInterweniujemyOgólne informacjeProtestReformyStatus zawodowyStatus zawodowy,ZniżkiZNP w mediachдопомагаємо вчителям

NAJNOWSZE WPISY