Edukacja w Sejmie

Sejmowy tydzień przed nami. Posłowie zajmą się ważnymi edukacyjnymi projektami. Dwa z nich są postulowane przez ZNP. To:

✅ duża nowelizacja Karty Nauczyciela z korzystnymi zmianami dot. nagród jubileuszowych, odpraw emerytalnych, godzin ponadwymiarowych, zasad zatrudniania, oceny pracy

✅ likwidacja tzw. godziny czarnkowej.

Dwa kolejne krytykowane przez ZNP:

▪ możliwość zatrudniania w przedszkolu osoby niebędącej nauczycielem

▪ możliwość zatrudniania w niepublicznych przedszkolach i szkołach nauczycieli na śmieciówkach w wymiarze do 9 godzin.

W Sejmie stanowisko ZNP przedstawi wiceprezes ZG ZNP Urszula Woźniak. Obrady Sejmu (plenarne posiedzenie i posiedzenia komisji) można oglądać online na stronie sejm.gov.pl.

Polecamy relacje z procedowania na stronie Głosu Nauczycielskiego.

Kalendarium:

  • 21.07 pierwsze czytanie projektu likwidującego tzw. godziny czarnkowe (na wniosek ZNP)
  • 21.07 pierwsze czytanie projektu ws. możliwości zatrudniania w przedszkolu osoby niebędącej nauczycielem (krytyczne stanowisko ZNP)
  • 21.07 pierwsze czytanie projektu umożliwiającego niepublicznym przedszkolom i szkołom zatrudnianie nauczycieli na śmieciówkach w wymiarze do 9 godzin (krytyczne stanowisko ZNP)
  • 22.07 drugie czytanie rządowego projektu dużej nowelizacji Karty, który uwzględnia część postulatów ZNP.

Podziel się na:

POWIĄZANE WPISY

09.10.2025

Zaproszenie do składania ofert na usługi szkoleniowe w ramach projektu „Dialog PLUS – wzmocnienie potencjału partnerów społecznych w procesie monitorowania i stanowienia prawa”

ZAPYTANIE OFERTOWE NR ZNP/03/2025/DP/4.3 W związku z realizacją projektu pn: „Dialog PLUS – wzmocnienie...

Czytaj więcej

08.10.2025

Spotkanie dot. godzin ponadwymiarowych

8 października 2025 r. odbyło się spotkanie przedstawicieli i prawników Związku Nauczycielstwa Polskiego z...

Czytaj więcej



KATEGORIE

COVID-19Edukacja włączającaFilmyInterweniujemyOgólne informacjeProtestReformyStatus zawodowyStatus zawodowy,ZniżkiZNP w mediachдопомагаємо вчителям

NAJNOWSZE WPISY