Pytamy MEN, co z nową Kartą?

Pytamy ministra edukacji o jego plany w sprawie nowej pragmatyki zawodowej nauczycieli.

– 7 stycznia na łamach „Dziennika Gazety Prawnej” udzielił Pan wywiadu na temat planowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej działań ws. nowej pragmatyki zawodowej nauczycieli, która ma być gotowa w połowie roku – czytamy w liście do szefa MEN. – Stwierdził Pan między innymi, że pragmatyka zawodowa nauczycieli to jedna z tych kwestii, które nie zostały naprawione ostatnimi reformami. Z wypowiedzi Pana Ministra wynika, że zmiany mają dotyczyć awansu zawodowego, oceny pracy, czasu prac, systemu wynagradzania, a także modyfikacji systemu finansowania oświaty.

Do tych kwestii podczas posiedzenia Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży 15 stycznia br. odniósł się przedstawiciel Związku Nauczycielstwa Polskiego, zwracając się o przedstawienie założeń dotyczących projektowanych zmian. Niestety, nie uzyskaliśmy żadnych wyjaśnień.

– Wobec powyższego Związek Nauczycielstwa Polskiego zwraca się o udzielenie pisemnej informacji, w jakim kierunku będą zmierzały zmiany w awansie zawodowym i ocenie pracy nauczyciela i czy zmiany w zakresie czasu pracy oznaczają zmianę pensum dydaktycznego? Czy zmiana systemu wynagradzania nauczycieli, a także modyfikacja systemu finansowania oświaty, spowoduje wzrost wynagrodzeń nauczycieli i w jaki sposób to nastąpi? – piszemy w liście do ministra.

15 stycznia na posiedzeniu sejmowej komisji edukacji byliśmy jedynymi przedstawicielami związków zawodowych (nie było m.in. oświatowej S). Podobnie jak 16 stycznia na posiedzeniu sejmowej komisji o budżecie na oświatę z ramienia związków zawodowych był tylko przedstawiciel ZNP, który zabrał głos i zadawał pytania. Pozostałych oświatowych związków nie było. Żadnych!

Podziel się na:

POWIĄZANE WPISY

27.02.2025

Związkowe ABC: Wyjaśnienie skutków uchwały Sądu Najwyższego ws. godzin nadliczbowych

“Wyjaśnienie skutków uchwały Sądu Najwyższego ws. godzin nadliczbowych nauczycieli” to materiał dla...

Czytaj więcej

27.02.2025

Sprostowanie dot. komunikatu MEW ws. utrwalonej linii orzecznicza Sądu Najwyższego

Nieprawdziwa jest rozpowszechniana przez Ministerstwo Edukacji Narodowej informacja sugerująca, jakoby istniała...

Czytaj więcej



KATEGORIE

COVID-19Edukacja włączającaFilmyInterweniujemyOgólne informacjeProtestReformyStatus zawodowyStatus zawodowy,ZniżkiZNP w mediachдопомагаємо вчителям

NAJNOWSZE WPISY