Pytamy MEN, co z nową Kartą?

Pytamy ministra edukacji o jego plany w sprawie nowej pragmatyki zawodowej nauczycieli.

– 7 stycznia na łamach „Dziennika Gazety Prawnej” udzielił Pan wywiadu na temat planowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej działań ws. nowej pragmatyki zawodowej nauczycieli, która ma być gotowa w połowie roku – czytamy w liście do szefa MEN. – Stwierdził Pan między innymi, że pragmatyka zawodowa nauczycieli to jedna z tych kwestii, które nie zostały naprawione ostatnimi reformami. Z wypowiedzi Pana Ministra wynika, że zmiany mają dotyczyć awansu zawodowego, oceny pracy, czasu prac, systemu wynagradzania, a także modyfikacji systemu finansowania oświaty.

Do tych kwestii podczas posiedzenia Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży 15 stycznia br. odniósł się przedstawiciel Związku Nauczycielstwa Polskiego, zwracając się o przedstawienie założeń dotyczących projektowanych zmian. Niestety, nie uzyskaliśmy żadnych wyjaśnień.

– Wobec powyższego Związek Nauczycielstwa Polskiego zwraca się o udzielenie pisemnej informacji, w jakim kierunku będą zmierzały zmiany w awansie zawodowym i ocenie pracy nauczyciela i czy zmiany w zakresie czasu pracy oznaczają zmianę pensum dydaktycznego? Czy zmiana systemu wynagradzania nauczycieli, a także modyfikacja systemu finansowania oświaty, spowoduje wzrost wynagrodzeń nauczycieli i w jaki sposób to nastąpi? – piszemy w liście do ministra.

15 stycznia na posiedzeniu sejmowej komisji edukacji byliśmy jedynymi przedstawicielami związków zawodowych (nie było m.in. oświatowej S). Podobnie jak 16 stycznia na posiedzeniu sejmowej komisji o budżecie na oświatę z ramienia związków zawodowych był tylko przedstawiciel ZNP, który zabrał głos i zadawał pytania. Pozostałych oświatowych związków nie było. Żadnych!

Podziel się na:

POWIĄZANE WPISY

19.04.2024

Rada ds. kobiet na rynku pracy z udziałem ZNP

Urszula Woźniak, wiceprezes ZG ZNP uczestniczyła w drugim posiedzeniu Rady ds. Kobiet na Rynku Pracy, które odbyło...

Czytaj więcej
Interwencja ZNP ws. skutków rezygnacji z nauczania przedmiotu historia i teraźniejszość

Związek Nauczycielstwa Polskiego wystosował do Ministerstwa Edukacji Narodowej list dotyczący skutków rezygnacji z...

Czytaj więcej



KATEGORIE

COVID-19Edukacja włączającaFilmyInterweniujemyOgólne informacjeProtestReformyStatus zawodowyStatus zawodowy,ZniżkiZNP w mediachдопомагаємо вчителям

NAJNOWSZE WPISY

13.12.2022

Edukacja jest najważniejsza – nasze rekomendacje
Czytaj więcej

19.04.2024

Rada ds. kobiet na rynku pracy z udziałem ZNP
Czytaj więcej

16.04.2024

Interwencja ZNP ws. skutków rezygnacji z nauczania przedmiotu historia i teraźniejszość
Czytaj więcej

15.04.2024

Postulaty ZNP do rewizji KPO – laptopy dla nauczycieli
Czytaj więcej

08.04.2024

Zmarł Kol. Roman Witkowski
Czytaj więcej

05.04.2024

Wybory samorządowe 2024
Czytaj więcej