Projekt INVOLVE

Projekt „INVOLVE – Angażowanie partnerów społecznych w kształtowanie dualnego systemu kształcenia zawodowego: badanie wkładu partnerów społecznych w projektowanie, reformę i wdrażanie systemu” ukierunkowany jest na badanie roli partnerów społecznych (związków zawodowych i organizacji pracodawców) w reformy systemu szkolnictwa zawodowego, zmierzające do poprawy funkcjonowania praktycznej nauki zawodu. Reformy te, przeprowadzane w ostatnich latach w krajach uczestniczących w projekcie, obejmują poprawę jakości kształcenia zawodowego i dopasowania go do wymogów współczesnych rynków pracy między innymi poprzez wdrażanie tak zwanego dualnego systemu kształcenia (nauka realizowana równolegle w szkole oraz we współpracującym z nią przedsiębiorstwie) bądź rozwiązań do niego zbliżonych. Zarazem kraje objęte badaniem w ramach projektu reprezentują zróżnicowane modele zbiorowych stosunków pracy, a co za tym idzie – różny jest wpływ partnerów społecznych na kształtowanie stosunków gospodarczych, w tym funkcjonowanie firm czy samego systemu edukacji. Ten wymiar zróżnicowania również będzie przedmiotem pogłębionej analizy. Po zakończeniu fazy badawczo-analitycznej projektu nastąpi etap upowszechniania wiedzy wśród partnerów społecznych w celu zachęcenia ich do większego zaangażowania w kształtowanie krajowych systemów edukacji zawodowej oraz dostarczenia im niezbędnej do tego wiedzy i wypracowanych rozwiązań. Odbędą się spotkania z przedstawicielami organizacji nieuczestniczących w projekcie, opublikowany zostanie raport badawczy oraz rekomendacje dla partnerów społecznych. Rezultaty projektu będą również publikowane online, w tym za pośrednictwem odrębnego serwisu internetowego.

Więcej o projekcie: https://involveproject.eu

Partnerzy projektu: • NOTUS Applied Social Research (NOTUS) (Hiszpania) – lider • Instytut Spraw Publicznych (ISP) (Polska) • Labour Institute of General Confederation of Greek Workers (INE GSEE) (Grecja) • NOVA University Lisbon (UNL) (Portugalia) • Confederación Sindical De Comisiones Obreras (CCOO) (Hiszpania) • Associaçäo dos industriais metalúrgicos, metalomecänicos e afins de Portugal (AIMMAP) (Portugalia) • Związek Nauczycielstwa Polskiego (ZNP) (Polska)

Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach linii budżetowej „Improving Expertise in the field of Industrial Relations“.

 

Podziel się na:

POWIĄZANE WPISY

27.02.2025

Związkowe ABC: Wyjaśnienie skutków uchwały Sądu Najwyższego ws. godzin nadliczbowych

“Wyjaśnienie skutków uchwały Sądu Najwyższego ws. godzin nadliczbowych nauczycieli” to materiał dla...

Czytaj więcej

27.02.2025

Sprostowanie dot. komunikatu MEW ws. utrwalonej linii orzecznicza Sądu Najwyższego

Nieprawdziwa jest rozpowszechniana przez Ministerstwo Edukacji Narodowej informacja sugerująca, jakoby istniała...

Czytaj więcej



KATEGORIE

COVID-19Edukacja włączającaFilmyInterweniujemyOgólne informacjeProtestReformyStatus zawodowyStatus zawodowy,ZniżkiZNP w mediachдопомагаємо вчителям

NAJNOWSZE WPISY