Badanie prognozujące zapotrzebowanie na kadrę w szkołach z funduszy unijnych

30 października odbyło się spotkanie Komitetu Monitorującego FERS (EFS + na lata 2021-2027) z przedstawicielami KE i MFiPR dotyczące przeglądu śródokresowego, który obejmuje m.in. uwzględnienie nowych wyzwań w krajach członkowskich i uwzględnienie ich w Polityce Spójności. W ramach tego mechanizmu można usunąć działania, projekty, które są nieaktualne a uwzględnić te wynikające z aktualnej sytuacji i potrzeb w danym kraju. Nasza przedstawicielka w KM FERS, Aleksandra Wąsik zgłosiła podczas pierwszego spotkania w czerwcu potrzebę włączenia badania diagnozującego sytuację nauczycieli i prognozującego zapotrzebowanie na kadrę w szkołach, które mogłoby zostać zrealizowane w ramach przesuniętych środków.

Na dzisiejszym spotkaniu przedstawicielka MFiPR zaprezentowała zaakceptowane zmiany w tym wymienione wyżej badanie powołując się na realizację naszego postulatu z czerwca. Przedstawiciele MFiPR uznali, że jest to ważna kwestia, która powinna zostać zrealizowana. Kolejnym etapem będzie akceptacja zmian przez KM FERS w listopadzie a następnie przez KE do końca marca. Naszym postulatem jest także włączenie ZNP w proces realizacji tego projektu.

Podziel się na:

POWIĄZANE WPISY

19.11.2025

Sejmowa komisja za zmianami w rozliczaniu godzin ponadwymiarowych

– Przygotowaliśmy korzystną poprawkę o wyrównaniu od 1 września br., którą przejęła od nas i zgłosiła...

Czytaj więcej

14.11.2025

Konferencja naukowa z udziałem wiceministry edukacji i wiceministry nauki – zaproszenie dla mediów

17 listopada zapraszamy media na konferencję naukową nt. ruchu nauczycielskiego i pedagogicznego w Polsce, w której...

Czytaj więcej



KATEGORIE

COVID-19Edukacja włączającaFilmyInterweniujemyOgólne informacjeProtestReformyStatus zawodowyStatus zawodowy,ZniżkiZNP w mediachдопомагаємо вчителям

NAJNOWSZE WPISY