Badanie prognozujące zapotrzebowanie na kadrę w szkołach z funduszy unijnych

30 października odbyło się spotkanie Komitetu Monitorującego FERS (EFS + na lata 2021-2027) z przedstawicielami KE i MFiPR dotyczące przeglądu śródokresowego, który obejmuje m.in. uwzględnienie nowych wyzwań w krajach członkowskich i uwzględnienie ich w Polityce Spójności. W ramach tego mechanizmu można usunąć działania, projekty, które są nieaktualne a uwzględnić te wynikające z aktualnej sytuacji i potrzeb w danym kraju. Nasza przedstawicielka w KM FERS, Aleksandra Wąsik zgłosiła podczas pierwszego spotkania w czerwcu potrzebę włączenia badania diagnozującego sytuację nauczycieli i prognozującego zapotrzebowanie na kadrę w szkołach, które mogłoby zostać zrealizowane w ramach przesuniętych środków.

Na dzisiejszym spotkaniu przedstawicielka MFiPR zaprezentowała zaakceptowane zmiany w tym wymienione wyżej badanie powołując się na realizację naszego postulatu z czerwca. Przedstawiciele MFiPR uznali, że jest to ważna kwestia, która powinna zostać zrealizowana. Kolejnym etapem będzie akceptacja zmian przez KM FERS w listopadzie a następnie przez KE do końca marca. Naszym postulatem jest także włączenie ZNP w proces realizacji tego projektu.

Podziel się na:

POWIĄZANE WPISY

28.05.2025

MEN powoła grupę roboczą ds. godzin nadliczbowych

Ministerstwo Edukacji Narodowej zwołało Zespół ds. pragmatyki zawodowej nauczycieli, który ma wypracować sposób...

Czytaj więcej

28.05.2025

Zaproszenie do składania ofert na usługi doradcze w zakresie badań społecznych -ZAPYTANIE OFERTOWE NR ZNP/02/2025/SIP/4.3

W związku z realizacją projektu pn: „Społeczny Inspektor Pracy SIP – gwarancją przestrzegania praw...

Czytaj więcej



KATEGORIE

COVID-19Edukacja włączającaFilmyInterweniujemyOgólne informacjeProtestReformyStatus zawodowyStatus zawodowy,ZniżkiZNP w mediachдопомагаємо вчителям

NAJNOWSZE WPISY