Dzięki nam MEN wycofuje ocenę moralno-etyczną

Walczyliśmy o usunięcie tych kryteriów z nowej oceny  pracy nauczycieli!

Związek Nauczycielstwa Polskiego otrzymał propozycje kryteriów oceny pracy nauczycieli oraz kryteriów oceny pracy dyrektora. To materiał wyjściowy ministerstwa edukacji do dyskusji podczas najbliższego posiedzenia Zespołu ds. statusu zawodowego nauczycieli, które odbędzie się 28 lutego.

Do tej pory ministerstwo proponowało ponad 40 kryteriów oceny pracy nauczycieli. Lista wymagań różniła się w zależności od stopnia awansu zawodowego i w przypadku stażystów miała 17 pkt, nauczycieli kontraktowych – 26, mianowanych – 33, a dyplomowanych – aż 40. Jednym z kryteriów była ocena etyczno-moralna! Związek podkreślał, że możliwość oceniania nauczycieli pod kątem moralno-etycznym – według kryteriów ustalanych indywidualnie przez każdego dyrektora placówki – daje ogromne pole do nadużyć i jest bardzo niebezpieczne (może skutkować m.in. niższymi zarobkami).

Teraz ministerstwo edukacji wycofało się z oceny moralności. W materiale „roboczym” resortu edukacji, który Związek otrzymał 21 lutego, nie ma już tego punktu. Także lista wymagań jest krótsza: dla stażystów ma 9 pkt, kontraktowych – 13 pkt, mianowanych – 18 pkt, a dyplomowanych – 22 pkt.

Dzisiaj pisze o tym „Gazeta Wyborcza”, polecamy artykuł Justyny Sucheckiej „MEN bez moralności”.

 

Podziel się na:

POWIĄZANE WPISY

23.01.2025

Międzynarodowa konferencja pod patronatem MEN, EI i polskiej prezydencji w Radzie UE

„My jesteśmy pamięcią. Nauczanie historii to nauka rozmowy” to tytuł tegorocznej międzynarodowej konferencji...

Czytaj więcej

21.01.2025

Prenumerata Głosu Nauczycielskiego na 2025 rok

Prenumeratę tygodnika “Głos Nauczycielski” na 2025 r. można zamawiać: w redakcji przy...

Czytaj więcej



KATEGORIE

COVID-19Edukacja włączającaFilmyInterweniujemyOgólne informacjeProtestReformyStatus zawodowyStatus zawodowy,ZniżkiZNP w mediachдопомагаємо вчителям

NAJNOWSZE WPISY