6 kwietnia br. w Ministerstwie Edukacji i Nauki odbyło się kolejne spotkanie grupy roboczej powołanej w ramach Zespołu do spraw statusu zawodowego pracowników oświaty. Spotkanie poświęcone było obowiązkom nauczycieli wynikającym z prowadzenia dokumentacji w zakresie pomocy psychologiczno – pedagogicznej i edukacji włączającej.
Związek reprezentowali: wiceprezes ZG ZNP Krzysztof Baszczyński oraz członkowie ZG ZNP Edyta Książek, Elżbieta Markowska, Urszula Woźniak i Adam Młynarski.
Podczas spotkania ministerstwo przedstawiło zasady funkcjonowania edukacji włączającej jako systemu wsparcia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w kształceniu ogólnodostępnym i w systemie integracyjnym. Wspomniano również o etapach pilotażu dot. edukacji włączającej realizowanego w 36 powiatach.
ZNP nadal uważa, że zasadnym są działania związane z odbiurokratyzowaniem pracy nauczycieli i dyrektorów szkół, ale nie powinna to być wyłączna i powtarzająca się dyskusja w ramach Zespołu do spraw statusu zawodowego.
W związku z zapowiedzianymi przez ministra edukacji przyspieszonymi rozmowami w sprawie przywrócenia nauczycielom prawa do przejścia na emeryturę bez względu na wiek na podstawie art. 88 ustawy Karta Nauczyciela – przedstawiciel ZNP zgłosił dwa wnioski:
- podanie przez resort edukacji konkretnego terminu spotkania,
- przesłanie członkom Zespołu przed spotkaniem projektu zmian ustawy – KN w zakresie emerytur.
Związek Nauczycielstwa Polskiego poinformował członków Zespołu, że przygotował projekt nowelizacji Karty Nauczyciela zwiększający o 20 proc. wynagrodzenie nauczycieli. Projekt został złożony w Sejmie i uzyskał poparcie wszystkich klubów i kół parlamentarnych demokratycznej opozycji.
Podczas dzisiejszego spotkania przedstawiciele ZNP skierowali do kierownictwa MEiN wniosek o zaopiniowanie projektu nowelizacji Karty w zakrezie wzrostu wynagrodzeń nauczycieli.