Głos: Ataki na lekcje online? Stop! Możemy się bronić!

Tzw. rajdowanie lekcji jeży włosy na głowie – przyznają eksperci zajmujący się bezpieczeństwem w sieci. Z problemem zakłócania zajęć online i wulgarnych ataków w sieci mierzy się dziś wielu nauczycieli. Jak się przed tym bronić? Przy wsparciu RPO powstał poradnik o bezpiecznych lekcjach w internecie. O tym pisze w Głos Nauczycielski nr 16-17 z 15-22 kwietnia br.

Oprócz tego w numerze:

■ O TYM SIĘ MÓWI. Koronacięcia w oświacie. Nie ma na to zgody!

■ TYLKO U NAS. Co ma walka z wirusem do zmian w dyscyplinarkach?

■ WYWIAD. Prof. Marcin Król: Wierzę w polskich nauczycieli.

■ ZDANIEM DYREKTORA. Grażyna Widera: Poradzimy sobie bez egzaminów.

■ ZDALNE LEKCJE. Wojciech Wasylko: Lekcje ze smartfona? Tak!

■ NAUKA ONLINE. Darmowy internet i aplikacje – przewodnik po ofertach firm.

W numerze 16-17/2020:

  • Pełnym Głosem. Wszyscy pytają: co dalej?
  • Felieton. Ciało oszalało
  • Oburzające! Tak potraktowano w Sejmie inicjatywę obywatelską w sprawie wynagrodzeń nauczycieli
  • Szkoły zamknięte do odwołania, egzaminy przełożone, podobnie jak rekrutacja
  • Poradnik dla nauczycieli i dyrektorów. Jak prowadzić lekcje online i chronić się przed cyberprzemocą?
  • Nasza propozycja jest korzystna nie tylko dla nauczycieli, ale przede wszystkim dla całej edukacji polskiej
  • Epidemia. Rząd zmienia przepisy dyscyplinarne wobec nauczycieli
  • Niektóre samorządy ograniczają nauczycielom pensje. Kosztem uczniów
  • Znany nam świat odejdzie w niepamięć. Potrzebni będą ludzie wiedzy
  • Felieton. Z dziećmi trzeba się dogadać
  • Zbrodnia katyńska. 80 lat temu Sowieci zamordowali blisko 22 tys. polskich oficerów, w tym nauczycieli
  • Szkoły ponadpodstawowe poradziłyby sobie z rekrutacją bez egzaminów. Sytuacja jest naprawdę wyjątkowa
  • Nauczyciele nękani podczas lekcji online. Jak się bronić?
  • Prowadzenie lekcji na popularnych komunikatorach może być ryzykowne
  • Nauczyciel po kwarantannie: to było trudne doświadczenie
  • Chcemy się dowiedzieć, jak to jest być dzieckiem w czasach pandemii
  • Zdalne nauczanie. Zostaliśmy z tym wszystkim sami, co nie znaczy, że sobie z tym nie radzimy
  • Badania krakowskich naukowców: uczniowie preferują zajęcia w szkole
  • Odkryć na nowo niezwykłość rzeczy zwyczajnych. To jest świetne motto na dziś
  • „Psychopedagogiczne mity 2” – autorzy nie tylko obalają mity, ale uczą krytycznego myślenia
  • Szybka adaptacja do nauczania online to ogromny sukces środowiska nauczycielskiego
  • Sprawdzam! Edukacja oparta na dowodach (8)
  • Chcemy, aby dzieciaki czuły i wiedziały, że my, nauczyciele, jesteśmy dla nich
  • W świecie emocji. Jak sobie z nimi radzić?
  • Firmy wspierają zdalne kształcenie w czasie epidemii. Jak skorzystać z oferty?
  • Awans zawodowy. Jak bez problemu dobiec do mety
  • Casus. Praca w czasie stanu nieczynnego
  • Pytania do eksperta. Przeniesienie urlopu a treść świadectwa pracy

 

POLECAMY EWYDANIE Głosu

lub prenumeratę wydania papierowego (tel. 22 318-92-60, faks 22 318-92-61)

Podziel się na:

POWIĄZANE WPISY

Wniosek ZNP do Premiera RP o dodatek covidowy dla nauczycieli i pracowników

ZNP wnioskuje do Premiera RP o dodatek covidowy dla nauczycieli oraz pracowników administracji i obsługi jednostek...

Czytaj więcej

16.08.2021

Sprostowanie dotyczące wypowiedzi prezesa ZNP nt. szczepień nauczycieli

Nie jest prawdą, jak napisał portal www.dziennik.pl, a w ślad za nim także www.gazetaprawna.pl, że wg prezesa ZNP:...

Czytaj więcej



KATEGORIE

COVID-19Edukacja włączającaFilmyInterweniujemyOgólne informacjeProtestReformyStatus zawodowyStatus zawodowy,ZniżkiZNP w mediachдопомагаємо вчителям

NAJNOWSZE WPISY