Głos. Nauczyciele przedszkoli: To ponad nasze siły

Pracują na pierwszej linii od maja, narażając się na zakażenie koronawirusem. Wielu już przechorowało covid. Czujemy się jak „mięso armatnie” – przyznają. Upominamy się o nauczycieli wychowania przedszkolnego i pracowników przedszkoli. Więcej na ten temat w najnowszym numerze Głosu Nauczycielskiego 5-6 z 3-10 lutego br.

Oprócz tego w numerze:

■ KONTROWERSJE. Jolanta Gajęcka: Szkoła pod respiratorem. Przeżyje?

■ WYWIAD. Dyrektor: Otworzyłem szkołę dla ósmoklasistów.

■ ZDROWIE. Genetyk: Trzeba testować nauczycieli, a zdrowych szczepić.

■ UCZĘ INNYCH – DBAM O SIEBIE. Relacja z webinarium dla nauczycieli.

■ PORADNIK. Nauczanie oparte na dowodach. Analogie w edukacji.

■ OPINIE. Edukacja na bocznym torze. Niewybaczalny błąd!

■ AWANS ZAWODOWY. Jak być dobrym opiekunem stażu (część II).

■ BLIŻEJ PRAWA: Casus. Uznanie kwalifikacji do nauczania konkretnych przedmiotów; Ochrona wynagrodzenia nauczyciela; Dla kogo dłuższa ochrona emerytalna?

W numerze 5-6/2021:

  • Pełnym głosem. Czy pacjent przeżyje?
  • Felieton. Dezintegracja
  • Częściowy lockdown w oświacie przedłużony do 14 lutego
  • W Auschwitz Niemcy zamordowali ponad 232 tys. dzieci. Ocalały nieliczne. 76. rocznica wyzwolenia Auschwitz. Los i cierpienie najmłodszych ofiar wojny i Holocaustu
  • Dziecko jako świadek historii. Pamięć o ofiarach Holokaustu*
  • Przedszkola na pierwszej linii frontu. W Warszawie de facto nauczycielom odebrano urlopy
  • Felieton. Ostatnia deska ratunku
  • Szczepionka AstraZeneca dla nauczycieli? Rząd próbuje łagodzić kontrowersje po ogłoszeniu nowej listy kolejkowej
  • Film o ZNP. Warto pokazać innym naszą historię i obecną działalność
  • Jak radzić sobie ze stresem oraz obciążeniami związanymi z pracą podczas pandemii?
  • Wsłuchujemy się w potrzeby nauczycieli – to ważne, szczególnie w czasie pandemii
  • Społeczna inspekcja pracy chroni pracowników, ale działalność SIP służy wszystkim, także uczniom i rodzicom
  • Walczymy o to, żeby przetrwać. To nie jest normalne życie, to nie jest normalna praca, to nie jest normalna szkoła
  • Joe Biden: Praca, którą wykonują nauczyciele, ma niezwykłe znaczenie dla narodu
  • Genetyk: Można domniemywać, że sporo nauczycieli przechorowało COVID-19
  • Za co właściwie płaci państwo, a ściślej mówiąc, podatnicy, w ramach tzw. edukacji domowej?
  • Winien administrator, a nie ciekawscy. Śląski Uniwersytet Medyczny ukarany
  • Dyrektor: Otworzyłem szkołę dla ósmoklasistów
  • Jak gminy organizują uczniom z niepełnosprawnościami dowóz do placówek oświatowych
  • Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (2). A – Analogie w edukacji
  • Psycholog: Edukacja znalazła się na bocznym torze
  • Felieton. Nauczyciel powinien…
  • Awans zawodowy. Jak być dobrym opiekunem stażu?
  • Dlaczego władze nie widzą, że my tak samo jak nauczyciele w szkołach narażamy życie i zdrowie w pracy
  • Casus. Prolongata zbliżania przedmiotów
  • Pytania do eksperta. Zabranie godzin ponadwymiarowych

POLECAMY EWYDANIE TUTAJ

PRENUMERATĘ!

Zamów prenumeratę Głosu w redakcji:

Podziel się na:

POWIĄZANE WPISY

12.12.2024

Wideo: Podsumowanie prac Zespołu ds. pragmatyki zawodowej nauczycieli w MEN

12 grudnia 2024 roku odbyło się w Ministerstwie Edukacji Narodowej podsumowanie półrocznej pracy Zespołu ds....

Czytaj więcej

11.12.2024

Briefing prasowy ZNP po podsumowaniu rozmów z MEN ws. pragmatyki zawodowej nauczycieli

W czwartek, 12 grudnia o godz. 11:00 rozpocznie się w Ministerstwie Edukacji Narodowej podsumowanie półrocznych prac...

Czytaj więcej



KATEGORIE

COVID-19Edukacja włączającaFilmyInterweniujemyOgólne informacjeProtestReformyStatus zawodowyStatus zawodowy,ZniżkiZNP w mediachдопомагаємо вчителям

NAJNOWSZE WPISY