Głos: Po ostatnich decyzjach MEiN wracamy z obawami

Powrót dzieci z klas I-III, chociaż wyczekiwany, budzi wiele obaw i wątpliwości. Mamy dość zajęć online, ale martwimy się, że szkoły nie oprą się nowej fali pandemii. Zwłaszcza, że szans na szybkie szczepienia na razie nie ma. Jak więc zadbać o bezpieczeństwo? Żyjemy w stanie permanentnego napięcia – mówią Głosowi dyrektorzy szkół. Więcej na ten temat w Głosie Nauczycielskim nr 3-4 z 20-27 stycznia br.

Oprócz tego w numerze:

■ WYWIAD. Prezes ZNP Sławomir Broniarz: Przeszedłem COVID-19 i chcę się zaszczepić.

■ EKSPERT. Dr Paweł Grzesiowski: Najpierw szczepienia, potem otwarcie szkół.

■ UCZĘ INNYCH – DBAM O SIEBIE. Psycholog i terapeuta: Jak pokonać stres?

■ PETYCJA. Prof. Dariusz Jemielniak: Jak uratować ten rok szkolny?

■ NOWA SERIA w GŁOSIE. Ku efektywności czyli nauczycielskie abecadło.

■ AWANS ZAWODOWY. Jak być dobrym opiekunem stażu?

■ BLIŻEJ PRAWA: Casus. Ustalanie i finansowanie godzin ponad pensum; Zastrzeżenia związku zawodowego do wypowiedzenia; Zwolnienia lekarskie pod kontrolą.

Spis treści. W numerze 3-4/2021:

  • Pełnym głosem. Zaklinanie pandemii
  • Felieton. Depresja ministra
  • Spotkanie Związku z Michałem Dworczykiem. Mimo kłopotów pojawiła się nadzieja
  • Wywiad tygodnia. Przeszedłem COVID-19, muszę więc odczekać jakiś czas, ale tak – zaszczepię się, bo wiem, że to konieczne
  • Decyzja MEiN: Edukacja zdalna na razie do 31 stycznia br. A co potem? Nie wiadomo
  • Testy na koronawirusa w oświacie. Wykryto ponad 2,5 tys. zakażonych
  • Otwieranie szkół bez zaszczepienia nauczycieli jest ryzykowne
  • Senat za podwyżkami dla nauczycieli. ZNP apeluje do posłów o poparcie poprawki do budżetu na 2021 r.
  • Tylko u nas. Egzaminy zawodowej i… chińska wpadka
  • Felieton. Inflacja nadchodzi. Śpieszmy się
  • Ważna jest świadomość swoich potrzeb, podejmowanie działań budujących równowagę w życiu
  • GUS policzył placówki, uczniów i nauczycieli
  • Czy można wykształcić w czasach pandemii dobrego geodetę, kucharza czy mechanika?
  • Pierwsze spotkania poświęcimy na integrację. Chodzi o to, żeby dzieci nauczyły się ponownie być ze sobą
  • Nowy przedmiot w szkołach już w 2022 r. Rząd stawia na profilaktykę
  • Dyrektor szkoły: Uczymy się żyć z koronawirusem
  • Najnowszy rocznik Instytutu Statystyki Kościoła Katolickiego
  • Wsparcie dla nauczycieli powinno płynąć od samego ministra
  • Nauka jest ciekawa. Konkurs Konstruktorzy Marzeń 2021
  • Petycja w sprawie szczepień nauczycieli: odzewu na razie nie było
  • Zapiski z czasu pierwszej fali pandemii. Wspomnienia nauczycieli z Oddziałowej SEiR ZNP w Kolbuszowej
  • Zdalne nauczanie dało nam w kość
  • Język polski. Zalety i wady zmian w procedurach maturalnych 2020/2021
  • Szkolne podróże w czasach COVID-19
  • Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (1)
  • Awans zawodowy. Jak być dobrym opiekunem stażu?
  • Tydzień Języka Ojczystego w szkole ponadpodstawowej
  • Casus. Ustalanie i finansowanie godzin zajęć ponad pensum
  • Pytania do eksperta. Okres zasiłkowy

POLECAMY EWYDANIE TUTAJ

PRENUMERATĘ

Zamów prenumeratę Głosu w redakcji:

  • glos@glos.pl lub zabik@glos.pl
  • lub telefonicznie tel. (22) 318-92-60, faks (22) 318-92-61

POWIĄZANE WPISY

06.12.2021

Wysłuchanie społeczne

Wysłuchanie społeczne ws. #lexCzarnek odbędzie się dziś o godz. 14:00 w sali 111 Sejmu RP oraz online za...

Czytaj więcej

03.12.2021

Lex Czarnek: Wysłuchanie społeczne w poniedziałek, 6.12

Wysłuchanie społeczne rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy – Prawo oświatowe oraz niektórych innych...

Czytaj więcej



KATEGORIE

COVID-19Edukacja włączającaFilmyInterweniujemyOgólne informacjeReformyStatus zawodowyStatus zawodowy,ZNP w mediach

NAJNOWSZE WPISY

06.12.2021

Wysłuchanie społeczne
Czytaj więcej

03.12.2021

Lex Czarnek: Wysłuchanie społeczne w poniedziałek, 6.12
Czytaj więcej

01.12.2021

Protest pracowników szkolnictwa wyższego i nauki
Czytaj więcej

01.12.2021

Lex Czarnek w Sejmie
Czytaj więcej

30.11.2021

KALENDARZ NAUCZYCIELSKI 2022
Czytaj więcej

Zapoznałem się z polityką przetwarzania danych osobowych.