Zgłaszamy ministrowi edukacji problem z organizacją zdalnego nauczania w przypadku przedszkoli, w których zajęcia nie zostały zawieszone, ale w związku z obowiązującym reżimem sanitarnym ofertą edukacyjną zostało objętych jedynie część wychowanków przedszkoli. Wówczas grupa wychowanków przedszkoli, która nie zostanie objęta ofertą edukacyjną w siedzibie przedszkola, nie będzie mogła korzystać z nauczania zdalnego ze względu na brak podstawy normatywnej. W obowiązującym stanie prawnym zajęcia w formie zdalnej mogą być bowiem realizowane jedynie w odniesieniu do przedszkoli zamkniętych, w których zawieszono zajęcia w związku z epidemią, ale nie w odniesieniu do przedszkoli otwartych, których działanie jest zawężone jedynie w odniesieniu do części wychowanków.
Dlatego Związek Nauczycielstwa Polskiego wystąpił dziś do MEN o dokonanie nowelizacji obowiązujących przepisów w zakresie kompleksowego dookreślenia zasad organizacji pracy zdalnej w przedszkolach, ze szczególnym uwzględnieniem przedszkoli działających częściowo w związku z realizacją zasad wynikających z reżimu sanitarnego.