,

Apelujemy ponownie do premiera

Dzisiaj, 19 października br.:

  • rano prezydent powołał posła PiS Przemysława Czarnka na nowego ministra edukacji i nauki. Według głowy państwa, nowy minister powinien zająć się m.in. zmianami w podstawie programowej;
  • szkoły średnie przeszły na zdalne lub hybrydowe nauczanie;
  • Minister zdrowia zapowiedział, że w przyszły tydzień możemy wejść z liczbą 15, 20 tysięcy zachorowań dziennie.

Dlatego ponawiamy nasz apel do Premiera RP o niezwłoczne podjęcie działań zwiększających bezpieczeństwo w przedszkolach, szkołach podstawowych i placówkach edukacyjnych oraz chroniących zdrowie i życie dzieci, uczniów, nauczycieli i pracowników oświaty w obecnej sytuacji epidemicznej!

Rząd, odpowiedzialny za bezpieczeństwo swoich obywateli, nie może pozostawić bez żadnych działań osłonowych dzieci, uczniów, nauczycieli i pracowników oświaty codziennie spotykających się w przedszkolach, szkołach podstawowych i placówkach edukacyjnych!

Jednocześnie przesyłamy Premierowi 20 postulatów, które rząd powinien zrealizować, wprowadzając zdalne i hybrydowe nauczanie. Te działania to:

  1. doposażenie placówek w sprzęt komputerowy, aby umożliwić wypożyczenie komputerów/laptopów uczniom i nauczycielom
  2. utworzenie kompleksowej platformy edukacyjnej do zdalnej komunikacji, na której zostaną zamieszczone wszystkie e-materiały dydaktyczne
  3. zapewnienie dostępu do szybkiego i darmowego internetu
  4. modyfikacja podstawy programowej kształcenia
  5. opracowanie systemu wsparcia dla uczniów mających trudności w dostępie do kształcenia na odległość;
  6. kompleksowe wsparcie uczniów ze środowisk mniej zamożnych oraz uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych;
  7. zintegrowanie działań nauczycieli – specjalistów na rzecz dzieci, które pozostają pod ich opieką i wymagają stałego profesjonalnego wsparcia;
  8. zapewnienie nauczycielom realizującym zdalne nauczanie stałej profesjonalnej pomocy z zakresu zdalnego kształcenia;
  9. uregulowanie kwestii ponoszenia przez nauczycieli kosztów związanych z korzystaniem w pracy z własnego internetu i sprzętu komputerowego w związku z realizacją kształcenia na odległość;
  10. opracowanie sposobu dokumentowania pracy nauczycieli realizujących kształcenie na odległość w celu wyeliminowania nieprawidłowości związanych z ich wynagrodzeniem;
  11. stworzenie w salach lekcyjnych warunków umożliwiających prowadzenie lekcji zdalnych z klasy (wyposażenie klas w komputer, internet, kamerę);
  12. zapewnienie wsparcia technicznego i psychologicznego nauczycielom;
  13. zmniejszenie liczebności klas;
  14. rozszerzenie kompetencji dyrektora szkoły/placówki w kwestii podjęcia decyzji o czasowym nauczaniu w formie zdalnej lub hybrydowej (z pominięciem sanepidu);
  15. wprowadzenie automatycznego przechodzenia na nauczanie zdalne szkół w czerwonych strefach;
  16. zwiększenie nakładów finansowych na oświatę ze względu na rosnące koszty utrzymania szkół w okresie pandemii;
  17. doposażenie szkół w środki czystości i dezynfekcji;
  18. wyposażenie pracowników w sprzęt ochrony osobistej (maseczki z filtrem, przyłbice, przesłony z pleksi w miejscu pracy pracowników powyżej 60 r.ż. czy z problemami zdrowotnymi);
  19. wprowadzenie dostępu do bezpłatnych testów dla pracowników oświaty;
  20. wprowadzenie bezpłatnych szczepień przeciwko grypie dla pracowników oświaty.
Podziel się na:

POWIĄZANE WPISY

Interwencja ZNP ws. skutków rezygnacji z nauczania przedmiotu historia i teraźniejszość

Związek Nauczycielstwa Polskiego wystosował do Ministerstwa Edukacji Narodowej list dotyczący skutków rezygnacji z...

Czytaj więcej
Opinia ZNP ws. potrącania wyrównań

Od 1 stycznia 2024 roku minimalne wynagrodzenie za pracę w Polsce wzrosło do 4242 zł brutto. Dlatego niektórzy...

Czytaj więcej



KATEGORIE

COVID-19Edukacja włączającaFilmyInterweniujemyOgólne informacjeProtestReformyStatus zawodowyStatus zawodowy,ZniżkiZNP w mediachдопомагаємо вчителям

NAJNOWSZE WPISY