Głos: Ruszyły szczepienia nauczycieli. Będzie bezpieczniej?

Musiało minąć półtora miesiąca od zaszczepienia w Polsce pierwszej osoby, by rząd wreszcie uruchomił specjalny program mający zabezpieczyć nauczycieli przed koronawirusem. Bez szczepień nie ma co myśleć o powrocie uczniów do szkół na stałe. Akcja ruszyła, ale budzi wiele emocji, m.in. ze względu na pominięcie nauczycieli 65+ oraz pracowników administracji i obsługi – pisze Głos Nauczycielski w nr 7-8 z 17-24 lutego br.
Oprócz tego w numerze:
■ WYWIAD. Prezes ZNP: Chcemy szczepionek dla wszystkich pracowników oświaty.
■ SZCZEPIENIA. Co wiemy o szczepionce AstraZeneca?
■ ZDROWIE. Prof. Maria Gańczak: Lepiej szczepić się teraz niż czekać.
■ NASZE SPRAWY. Ratujmy biblioteki pedagogiczne!
■ KONTROWERSJE. Włączanie totalne. Wyrok na szkoły specjalne?
■ O GŁOSIE W GŁOSIE. Problemy dotyczące fonacji (poradnik).
■ BLIŻEJ PRAWA: Ochrona nauczycielskiej umowy o pracę; Świadczenie rehabilitacyjne przedłużeniem zwolnienia chorobowego; Okres zawieszenia zajęć a „trzynastka”.

W numerze 7-8/2021:

  • Pełnym głosem. Niemożliwe? A jednak!
  • Felieton. Można zwariować
  • Lockdown w szkołach do końca lutego. Rząd „odmrozi” oświatę, gdy zaszczepi nauczycieli?
  • Ruszyły szczepienia nauczycieli. Pierwsza dawka do 10 marca br.
  • Wywiad tygodnia. Chcemy szczepionek dostępnych dla wszystkich pracowników oświaty
  • Stawki wynagrodzenia zasadniczego – MEiN nie przewiduje podwyżek
  • Felieton. Metodyka nauczania online
  • Książka z call center? Okręg Łódzki ZNP broni 18 filii bibliotek pedagogicznych zagrożonych likwidacją
  • OGŁOSZENIE. Pracownicze Plany Kapitałowe dla oświaty
  • Nowy model kształcenia osób z niepełnosprawnościami. Co by na to powiedziała Maria Grzegorzewska?
  • Nauczyciele w Auschwitz. Więzieni i mordowani za tajne nauczanie, za to, że byli wierni swej misji
  • AstraZeneca dla nauczycieli. Co wiemy o szczepionce?
  • Przed nami trzecia fala pandemii: śmiertelność brytyjskiego wariantu jest wyższa o 35 proc., nie powinniśmy luzować obostrzeń
  • Przepływ informacji jest problemem. Jeśli nie włączę radia w samochodzie, to nic nie wiem
  • Felieton. Nocne z uczniami rozmowy
  • Jak rozpoznawać, jak reagować? Wpływ radykalnych treści i dezinformacji w internecie na młodzież
  • Raport NIK o szkołach specjalnych: co działa, a co trzeba poprawić
  • Kołobrzeg: Jesteśmy już po pierwszej dawce
  • O głosie w Głosie. Cykl d. la zachrypniętych nauczycieli (4). Fonacja – mamy problem
  • Na rozwiązanie czekają problemy ważne dla mieszkańców obszarów peryferyjnych, popegeerowskich wsi i slumsów
  • Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (3). B – Błądzenie a poczucie skuteczności
  • Lewica czy prawica, czyli co młodzi mają w genach?
  • Papcio Chmiel odznaczony pośmiertnie Orderem Orła Białego. Pożegnanie twórcy kultowych komiksów
  • Awans zawodowy. Jak być dobrym opiekunem stażu?
  • We wtorek 9 lutego obchodziliśmy Dzień Bezpiecznego Internetu
  • Casus. Możliwość, termin i sposób rozwiązania umowy o pracę z nauczycielem
  • Kadry w oświacie. Dodatkowe roczne wynagrodzenie

POLECAMY:

Zamów prenumeratę Głosu w redakcji:

[email protected] lub [email protected]

lub telefonicznie tel. (22) 318-92-60, faks (22) 318-92-61

Podziel się na:

POWIĄZANE WPISY

27.02.2025

Związkowe ABC: Wyjaśnienie skutków uchwały Sądu Najwyższego ws. godzin nadliczbowych

“Wyjaśnienie skutków uchwały Sądu Najwyższego ws. godzin nadliczbowych nauczycieli” to materiał dla...

Czytaj więcej

27.02.2025

Sprostowanie dot. komunikatu MEW ws. utrwalonej linii orzecznicza Sądu Najwyższego

Nieprawdziwa jest rozpowszechniana przez Ministerstwo Edukacji Narodowej informacja sugerująca, jakoby istniała...

Czytaj więcej



KATEGORIE

COVID-19Edukacja włączającaFilmyInterweniujemyOgólne informacjeProtestReformyStatus zawodowyStatus zawodowy,ZniżkiZNP w mediachдопомагаємо вчителям

NAJNOWSZE WPISY